Vystudovala jsem chemickou fakultu na VUT v Brně fchvut, ale po zahraničních i tuzemských stážích jsem zjistila, že to není to, čemu bych se ráda věnovala celý život. Aktuálně doučuji a vzdělávám děti individuálně nebo v malých skupinkách, v čemž vidím obrovský smysl. Ať už počítáme společně matematiku, procvičujeme češtinu nebo se bavíme anglicky, vždy se snažíme o vytvoření bezpečného prostředí, kde žádná otázka není hloupá, chyba je součástí posunu vpřed, každý má prostor k vyjádření vlastního názoru a podpora daného potenciálu je samozřejmostí.
Ke své chemické odbornosti jsem si v roce 2022 doplnila Pedagogické minimum, a to především se zájmem o psychologii člověka a prohloubení vědomostí v oblasti didaktiky. Jako průvodce jsem působila krátce v ZŠ Heuréka, kde jsem učila předmět Velká otázka děti 8. a 2./3. ročníku. Soukromému doučování se věnuji od dubna 2020, kdy jsem si uvědomila, že předávání informací a obohacování mého okolí mě moc baví. Pozitivní zpětné vazby rodičů i studentů mě utvrzují v tom, že jsem „na správné cestě” a aha momenty dětí jsou tou největší odměnou a pocitem naplnění.
Ve ScioŠkole Brno Heršpice se potkávám třikrát týdně s deváťáky a společně se věnujeme přípravě na přijímačky z matematiky. Jsem zastánce toho, že pokud věc dává smysl a umím si to tedy logicky odvodit, memorování jde stranou. Takto se snažím předávat matematiku i dětem, protože v jednoduchosti je síla. V létě roku 2023 jsem absolvovala kurz Hejného metody pro II. stupeň ZŠ, jelikož jsem chtěla nahlédnout na matematiku z jiného úhlu a propojit tradiční přístup s tím alternativním. Baví mě, jak je každý z nás originální a přemýšlí nad věcmi jinak, proto se můžeme vzájemně obohacovat a inspirovat.
Ráda se učím novým věcem, poznávám nové lidi a místa, což úzce souvisí s mou velkou vášní, kterou je cestovaní. Radost mi dělá pohyb, pobyt v přírodě, výborné jídlo, společnost báječných lidí a latinskoamerické rytmy. Mou každodenní výzvou je být lepší verzí sama sebe!
Adeli
Každá cesta, každý rozhovor s místními lidmi, každé nové jídlo, které jsem ochutnala, mě naučilo něco nového. Cestování mě učí, že svět je učebnicí, kterou nelze dočíst – pokaždé, když otočím na novou stránku, objevím něco, co mě posune dál.
Každá cesta, každý rozhovor s místními lidmi, každé nové jídlo, které jsem ochutnala, mě naučilo něco nového. Cestování mě učí, že svět je učebnicí, kterou nelze dočíst – pokaždé, když otočím na novou stránku, objevím něco, co mě posune dál.
Jóga je mou ranní rutinou a připomenutím, jak důležité je žít přítomným okamžikem. Pravidelné cvičení udržuje nejen mou mysl, ale i tělo v kondici. Posiluje imunitní systém, zlepšuje flexibilitu a umožňuje mi plné soustředění, což mi pomáhá lépe se vyrovnávat s výzvami každodenního života. Díky klidu, který mi přináší cítím mnohem více energie.
Ve svém volném čase nejraději odkládám technologie stranou a běhám bosa, přičemž čerpám novou energii. Miluju chvíle strávené offline s mými nejbližšími, kdy společně vytváříme nezapomenutelné zážitky. Tímto „dobíjím baterky“ a zároveň nasávám inspiraci a elán, který dále moc ráda předávám vašim dětem.
Tento mini projekt vznikl spontánně začátkem prázdnin, kdy mě napadlo prohodit si role se svými studenty, které doučuji během školního roku. Přála jsem si lépe poznat jejich zájmy a zároveň se naučit něco nového. Oslovila jsem tedy několik svých studentů a natočila s nimi videa v prostředí, kde se cítí sami sebou, a kde se stali mými učiteli.
Se studentkou, která závodně tančí, jsem strávila odpolední čas na její zahradě, kde mě naučila choreografii na vybranou hudbu. Byla to pro mě výzva, ale zároveň obrovská zábava. Další studentka, která se věnuje jezdectví, mě vzala na celé odpoledne ke koním. Ukázala mi, co všechno obnáší péče o koně, a dokonce jsem se pod jejím dohledem na koni projela. Bylo úžasné ji vidět v jejím živlu a sdílet její lásku ke koním.
Další výzvou bylo šití s talentovanou studentkou, která mě navedla k tomu, abychom společně vytvořily lněnou halenku. Společně jsme vybíraly látku, stříhaly, šily a já se naučila spoustu praktických dovedností. Se studentem, kterého jsem připravovala na přijímačky z matematiky, jsem si zahrála fotbal, což byla skvělá příležitost vidět jeho sportovní nadšení a týmového ducha.
Tento projekt má pro mě nečekaný přesah. Poznala jsem své studenty v jiném světle a získala jsem k nim ještě hlubší vztah. Měli jsme čas si popovídat o věcech, na které při pravidelném doučování nezbývá čas, a užili jsme si spoustu legrace. Tento zážitek mi připomněl, jak důležité je mít otevřenou mysl a být ochotná se učit novým věcem, a to od kohokoliv.